Türkiye Yine Bir Tercih Yaptı Ben ise Babamı Andım


2003 genel seçimleri öncesiydi. Kararlıydım. Öncesinde politk faaliyetlerim artmıştı. Hatta babamı ikna edip yeniden siyasete soyundurduğumuz zamanlar bile olmuştu. Fakat bir hüsran ile üzerinden sular akmıştı. Buna mukabil ben istediğimi alamamış gibiydim. Ancak, umutluydum, heyecanlıydım, istekliydim. Bir partide de harıl harıl çalışıyordum. Ve sonra,milletvekili aday adayı oldum. Soluğu babamın yanında aldım. Baba dedim. Ben aday oldum. Hem de senin siyasi olarak çıkageldiğin tarafın tam karşısına. Bana hayat boyu unutmayacağım derslerinden biri olacak kelimeler ağzından dökülmeye başladı. Milletin sağ duyusuna inanır. Zaaflarını ve hassasiyetlerini iyi bilirdi.

- Oğlum memlekete hizmet etmenin partisi olmaz. Hayırlı olsun! Ancak, dikkat et bu yafta sana yapışır, kalır.

Gerçekten de öyle oldu. Istanbul 3.bölge17.sıradan girdiğim seçimlerde aynı sıradaki diğer parti adayı çıktı, ben çıkamadım. Bizim parti %1 bile oy alamadı. Çok uzun süre internette ismim arandığında ise parti ve milletvekiliği aday listesindeki halim çıka durmuştu.


Üzerinden 3 seçim geçti. Dünkü ile beraber. Bugüne baktığımızda; benim girdiğim seçimlerde 1.çıkan parti yine 1.çıktı. Fakat mecliste çoğunluğu kaybetti, iktidar elinden gitti, Parlamento da 4 parti her biri 80'in üzerinde milletvekili ile sağlam bir temsil tablosu çizildi.

Görünmez bir el her zor zamanda olduğu gibi istikamet gösterilen tarafa değil, Olasılıklar olan tarafa yönlendirdi. İlkeler üzerinden siyaset yapın denildi. Aman kalkınmayı da ihmal etmeyin. Kazanımları kaybetmeyin denildi. Hoyratlaşmayın, bir masada üleşmeyi öğrenin, kamplaşmayın öğüdü verildi. Ben yaptım olduyu yutmadık. Mağdur edilenleri unutmadık. Milletin size emanet ettiği kasasında açık hesaplar var. Bunları kapatın talimatı verildi. Kavga etmeyin, uzlaşın, aile içinde fırtınalı zamanlar olur. Kapayı kapatıp hessaplaşmanızı yapın. Ama mahalleye rezil olmayın denildi. Kimseyi evinden, ailesinden kopartmayın, dirliğinizden olmayın dendi.

Eğer, siyasi aktörler bunu geriye dönük bir bildirim yenine ileriye dönük bir fırsatlar kavşağı diye görürlerse Türkiye eskisinden daha güçlü bir yarınlara pupa yelken gider.

Vira bismillah, Türkiye...   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder