Şiir- Ey Benim Allah'ım ( babamın anısına)


Ey benim Allahım,

Anlıyorum ki bütün günahım

Senin halik, benim mahluk olmamdan

Bugün varım ve var oldukça

İndinde günahkarım
 

Çünkü,

Kadın, rakı, şarap, eğlence gibi

Varlığıma yarayan şeylerin mürtekibi

Sence günahkardır.

Bunların hepsi güzel, hepsi ziruha emel

Hepsi yaşamak için lazım
 

Ne zaman bir damla, şarapla ıslansa ağzım

Ne zaman içimi çekse bir kadın

Beni günahın beşiğinde salladın
 

Günahsız dedin bir vekil yolladın

Yeşil cüppeli, sarı pabuçlu

Bir vekilin var ki benden suçlu

 
Ona sordum.

Kadını sevdim, şarabı içtim muterifim

Lakin kadında çeken, şarapta mesteden kim?

Cevapsız kaldı bu sualim

 
Ey benim allahım

Şimdi Sana dönüyorum

Şimdi Sana soruyorum

Bunları halk etmeseydin,

Yahut adına günah demeseydin Sen

Günahkar olur muydum yine ben?


(Babamın dilinden düşürmediği, hatırladığı kadarıyla ağzından yazdığım ve şairini bulamadığımız bir zamanlar bir edebiyat dergisinde yayınlandığını söylediği şiirdi!)

1 yorum:

  1. Kendisinden dinlemisligim vardir. Sofrasinda cok sey ogrendim. Yoklugu her zaman hissedilecek, mustesna bir adamdi.

    YanıtlaSil

Önceki Yazılar